HAASTATTELUSSA KAUNEUDENHOITOALAN AMMATTILAINEN OSA 1!

Haastattelussa kauneudenhoitoalan ammattilainen Senja Soukka, joka kertoo omista karvanpoisto kokemuksistaan.

Kuinka kauan olet ollut hoitoalalla?

Olen ollut alalla 5,5 vuotta.

Oliko karvanpoisto alusta asti hoitovalikoimassasi?

Kyllä oli ja aloitin jo ennen valmistumista sokeroimalla tuttujani. Yksi heistä on edelleen asiakkaani, jonka kanssa nauroimme vastikään, että hänelle minäkin olen aikanaan harjoitellut ja siitä on kehitytty paljon.

Oletko testannut erilaisia karvanpoiston tapoja?

Sokeroinnin ja IPL:n lisäksi myös vahausta, joka kuului koulutukseen aikanaan. Silloin käytimme kuumavahaa, joka tuli suoraan tuubista kertakäyttöisen suuttimen läpi.

Miten päädyit valitsemaan nyt käyttämäsi karvanpoistometodin?

Käytän työssäni pääsääntöisesti suomalaista Skin Candy -massaa. Aloitin ensin toisen sarjan sokerilla, mutta vaihdoin pian Skin Candyyn. Aloin huomata asiakkaiden ihossa muutoksen heti karvanpoiston jälkeen. Iho ei punoittanut enää niin paljon. Samaa sanoivat asiakkaat ja sanovat edelleen jos tulevat ensimmäistä kertaa hoitooni. Olen huomannut, että rakastan auttaa iho-ongelmissa, oli ne sitten pieniä tai suuria. Skin Candy antaa minulle valmiina tuotteet ja keinot auttaa laajasti jo karvanpoiston aikana. Massojen raaka-aine xylitoli pitää reaktiot pieninä ja muilla heidän hoitotuotteillaan tuen ihon hyvinvointia koko hoidon ajan. Esimerkiksi tekemällä ennen karvanpoistoa hellävaraisen, mutta tehokkaan entsyymikuorinnan, saan sisäänkasvaneet karvat helpommin ulos ja kuivan ihon karvanpoisto helpottuu heti. Heiltä löytyy myös hyvät kotihoitotuotteet. Ja toki heidän tuotteet ovat niin nätit, että ne miellyttävät myös silmää.

Onko asiakaspalautteet vaikuttaneet karvanpoistometodin valintaan?

Minulta ei ole toivottu muuta karvanpoistomenetelmää. Jotkut kysyvät eroa vahaukseen ja kerron erot, sekä miksi mieluummin teen Candying -massalla.

Millaiset välineet sinulla on karvanpoistoon?

Käytän Skin Candyn -massoja. En ole käyttänyt spaattelia, mutta ajattelin kokeilla sitä jossain vaiheessa isoimmilla alueilla, jos se auttaa tekemään karvanpoistosta vieläkin sujuvampaa. Hoitolani tekee vielä myös valoimpulssikarvanpoistoa, joka on ollut hyvin suosittua. Harmittaa kovasti, mikäli niitä hoitoja ei saa pian enää tehdä kosmetologit ja sairaanhoitajatkin vain lääkärin ollessa samoissa tiloissa. Epäilen, että brassialueen karvanpoistot eivät lääkäreitä kiinnosta ja hinnat nousevat pilviin. Kuka olisi parempi karvanpoistaja kuin kosmetologi?

Ostavatko asiakkaat karvanpoistoa sarjahoitona tai käyvät säännöllisesti hoidossa?

Kyllä käyvät ja olen pitänyt pakettihintaa jos asiakas ottaa enemmän alueita kerralla. Olen kuitenkin miettinyt vaihtavani ne normaaleihin hintoihin ja ottaisin kanta-asiakaskortit tilalle. Silloin he saisivat jotain kivaa esim. joka 5. kerran jälkeen ja samalla vakkariasiakkaat tuntisivat tulleensa muistetuksi. Brassissa ja bikini karvanpoistossa minulla on sarjahoitoalennus, sillä siinä toteutuu hyvin ajatus ”käy säännöllisesti – työ on nopeampi ja ainekulut pienemmät”.

Miten nopeasti käyttämäsi laitteet tai raaka-aineet maksavat itsensä takaisin?

Karvanpoistomassojen raaka-aineet maksavat itsensä takaisin aika nopeasti. Valoimpulssilaitteella summa on tietenkin suurempi ja sen takaisinmaksuaika on pidempi.

Onko sinulla selkeää asiakasryhmää, joka käy karvanpoistossa vai onko asiakkaita laidasta laitaan?

Sanoisin, että 30-55 vuotiaat naiset käyvät eniten Skin Candy -karvanpoistossa. Valoimpulssissa käyvät eniten nuoret, jotka haluavat päästä karvoista eroon pidemmäksi aikaa.

Oletko käynyt karvanpoistoon liittyvässä koulutuksessa?

Koulussa meillä kävi kouluttaja ja sen jälkeen olen ottanut Hoitolatukun brassikoulutuksen. Pitkään en tehnyt brasseja ollenkaan, sillä olen niin empaattinen, enkä haluaisi tuottaa kipua asiakkaille. Siksi kävin vielä brassikoulutuksen tuomaan varmuutta brassien tekemiseen. Sen jälkeen olenkin saanut kehuja varmoista otteistani ja minulla käy vakkareita brasseissa.

Onko sinulla jotain hyvää kikkaa karvanpoiston teossa, jonka haluaisit jakaa muiden hoitolanpitäjien kanssa?

Kannattaa opetella tekemään mahdollisimman löysällä karvanpoistomassalla. Se ei rasita kättäsi, eikä asiakkaisiin satu niin paljon levitysvaiheessa. Tykkään itse tehdä massalla, jota ei tarvitse lämmittää, koska se ei jäähtyessään kovetu, vaan työnteko on sujuvaa pitkään. Ja muistutelkaa asiakkaita, ettei he kuorisi liiaksi ihoaan, sillä se aiheuttaa sisäänkasvaneita karvoja ihon suojautuessa hankaukselta.

Lue myös – Näkökulmia karvanpoistoon blogiartikkeli

Lue myös – Marian haastattelu karvanpoistosta

Kantakipuun voi olla useita eri syitä. Joskus kipu voi olla niin raastavaa, että edes kävelystä ei tahdo tulla mitään. Yksi...
Työn staattisuus eli pitkäkestoinen sama työasento on tänä päivänä yleistä monessa ammatissa. Vuosien saatossa työtehtävien tekeminen on muuttunut enemmän tietotyöksi...
Aurinkovoiteen laadun arviointi ja INCI-listan ymmärtäminen saattaa tuntua ylivoimaiselta tehtävältä. Tuntemalla tiettyjä lainalaisuuksia, laadukkaan ja kaikkia kuluttajia palvelevan valikoiman koostaminen...
Eteeriset öljyt ovat luonnon luomia, meille terveyttä ylläpitävä antisepteja. Maapallo on tuottanut ravinnoksemme kasveja, jotka sisältävät valtaisan määrän eteerisiä öljyjä....
Uusilla kolmannen sukupolven IPL- valoimpulssilaitteilla voidaan tehdä monipuolisia hoitoja ja paljon muutakin kuin häiritsevien ihokarvojen poistoa; kuten bakteeritulehduksen aiheuttamaa aknea,...
Viimeisen noin sadan vuoden aikana olemme saaneet tutustua eteeristen öljyjen moniin käyttöalueisiin. Aromaterapian historiassa viime vuosisadan puolella eteeristen öljyjen tutkija...
"Aloitin työni kirjanpitäjänä matkatoimistossa Baker Streetillä, Lontoossa vuonna 1969. Joka päivä kävelin pienen kirjakaupan ohi tutkien ikkunasta uusia kirjoja. Rohkaisin...
Yhä useampi kosmetologinen hoitola on hankkinut tai suunnittelee hankkivansa LED-hoitopaneelin, jolla voidaan toteuttaa tehokkaita sarjahoitoja asiakkaille....
Päämäärätietoista ja itselle armollista yrittäjyyttä....
Asiakastyössä pitää jaksaa kysellä ja kuunnella herkällä korvalla, mitä asiakkaalle kuuluu ja mitä hän suunnittelee. Tämän tiedon pohjalta voit myös...