TUOKO JUHLAKAUSI SINULLE LISÄMYYNTIÄ?

Juhlat ovat ihania. Ja välillä aika stressaavia! Paljon vaivaa ja mitä sitten edes pistäisi päälleen? Muutama kilokin olisi hyvä laihduttaa ennen tärkeää päivää. Ja hiukset värjätä ja rypytkin saada edes vähän matalammiksi!

Näitä ja muitakin asioita miettivät ihan yhtä lailla asiakkaasi kuin ehkä sinä itsekin. Onneksi hoitoloilla on monia keinoja helpottaa asiakkaiden juhlastressiä – ole kuulolla ja tiedustele asiakkaasi tulevia tapahtumia ja keksi ratkaisuja. Asiakas aivan taatusti miettii näitä asioita ja on vain iloinen, jos sinulla on ideoita, jotka helpottavat hänen valmistautumistaan.

Miten saisin asiakkaan sarjahoitoon?

Asiakastyössä pitää jaksaa kysellä ja kuunnella herkällä korvalla, mitä asiakkaalle kuuluu ja mitä hän suunnittelee. Tämän tiedon pohjalta voit myös miettiä, miten sinä voisit osallistua asiakkaasi tulevaisuuteen. Jos asiakas esim. alkusyksyllä tulee kasvohoitoon – ihonpuhdistukseen, sehän on usein se ensimmäinen askel – kysy häneltä rohkeasti mitä toiveita hänellä on ihonsa osalta lähitulevaisuudessa. Useinhan se vastaus on hyvin arkinen ”Ei tässä mitään ihmeellistä, kunhan nyt ajattelin, että olisi ehkä hyvä vain välillä syväpuhdistaa ja siksi tulin kasvohoitoon”.

Tässä kohtaa moni huokaisee ja ajattelee mielessään ”Tälle asiakkaalle on turha siis yrittää myydä sarjahoitoa”. Mitäs jos huokailun sijaan kysyisitkin ”Onko sinulla juhlia tulossa syksymmällä?”. Todennäköisesti asiakas saattaa vastata ”No kyllä meillä varmaan töissä on jotkut pikkujoulut, nyt kun koronastakin on päästy”. Siitä sinä pääset jatkamaan luontevasti ”Ai kun kiva! Ehtisimme tehdä sinulle vaikkapa happohoito-mikroneulaus -sarjan vielä ennen juhlia!”. Sen jälkeen tietenkin kertoisit, mitä sarja saa aikaan ja kuinka pitkään sen vaikutus jatkuu. Ja hups! Oletkin saanut sarjahoitoasiakkaan.

Miten saisin lisämyyntiä juuri tälle hoitokerralle?

Mieti etukäteen jokaiseen hoitoosi sopiva pieni lisähoito, jonka voit myydä siinä hetkessä ilman hoitoon kuluvaa lisäaikaa. Tällaisia helppoja hoitoja voisi olla esim. koagulointi. Joku on minulle joskus sanonut, että ”jokaisella asiakkaalla on jotain koaguloitavaa” ja kokemukseni mukaan se kyllä pitää paikkansa. Esimerkiksi pinnallisten verisuonten polttaminen nenän päältä ja sivuilta tai varsiluomien ja rasvaluomien poistaminen ovat kaikki todella nopeita hoitotoimenpiteitä ja asiakas rakastaa lopputulosta. Pienet punaiset verisuonet nenän päältä häviävät saman tien ja hoidon voi tehdä vaikka juhlapäivänä. Rasvaluomien polttaminen jättää ruven, joten se kannattaa tehdä vähintään viikkoa ennen juhlia. Samoin varsiluomien poistamisesta voi jäädä pieni musta piste näkyville, joten olisi hyvä tehdä hoito ehkä ajoissa ennen juhlapäivää.

Koagulointihoidot kestävät tyypillisesti 5 sekunnista muutamaan minuuttiin, joten hoitoaikaa se ei lisää. Luomenpoistosta voit hyvin veloittaa 10-30 euroa kappale. Mukavaa lisätuloa sinulle. Yleensä asiakas on ikionnellinen lopputuloksesta, sillä luomikin on voinut häiritä häntä jo vuosia, mutta hän ei vain ole ymmärtänyt kysyä keneltäkään, että voisiko siitä päästä eroon!

Mieti etukäteen jokaiseen hoitoosi sopiva pieni lisähoito, jonka voit myydä siinä hetkessä ilman hoitoon kuluvaa lisäaikaa.

Apua – lempimekko kiristää!

Jos jo keskustelet asiakkaasi kanssa juhlista, on hyvin luontevaa kysyä, mitä hän aikoo laittaa ylleen. Onko hänellä esim. jotain suosikkimekkoa, jonka aina vaan haluaa uudelleen päälleen. Usein tästä asiakas itse tarjoaa aasinsiltaa vartalohoitoihin sanomalla ”En tiedä, kun mikään ei oikein tunnu mahtuvan tätä nykyä päälleni!”. Jos oletus on edelleen, että juhliin on hiukan aikaa, voit myydä hänelle joko sarjahoidon vartalolle tai vaikka tehokkaan kotihoitosetin. Kannattaa myös ehdottaa karvanpoistoa. Juhlista puhuessa on aivan luontevaa kysäistä ”Käytkö sinä yleensä brassissa ennen juhlia?”. Moni asiakas ujostelee intiimialueen karvanpoistoa turhaan ja tämä voi auttaa häntä sanomaan ”En ole koskaan käynyt, mutta olen sitä joskus miettinyt”. Silloin voit ammattimaisella otteella selittää hoidon kulusta niin, ettei hän joudu kysymään monen mielestä noloja kysymyksiä ”Sattuuko se? Ollaanko siinä oikeasti alasti? Pitääkö minun peseytyä ennen hoitoa?”.

Edellä kuvatut tilanteet eivät tietenkään rajoitu ainoastaan pikkujoulukauteen vaan toimivat ympäri vuotta. Juhlat ovat täydellinen syy laittautua mahdollisimman viehättäväksi ja se usein tarkoittaa kampaamokäynnin lisäksi kosmetologikäyntiä. Suunnittele hoitosi ja opettele tarjoamaan lisähoitoja!

Auringonvalo on tunnetusti hyväksi mielialalle ja D-vitamiinin lähteeksi, mutta auringonoton terveyshyödyt saavutetaan vain oikeanlaisella suojautumisella. On tärkeää suojata iho UV-säteilyn...
Haastattelu uudesta ihonhoitolaitteestamme: Scandinavian Skin Aqua Diamond. Kosmetologi, hieroja ja Hoitolatukun kouluttaja Erfan Hemmat kertoo haastattelussa, miksi tämä monivaiheinen hoitomenetelmä...
Parhaimmillaan retinoli on ihon superaine, jolla voi tähdätä melkein jokaisen iho-ongelman parantamiseen. Ensimmäiset anti-aging tulokset voit nähdä jo 1-2 kuukauden...
Oletko miettinyt omalla vastaanotollasi työturvallisuuteen liittyviä asioita? Työturvallisuuteen nimittäin kuuluu monta asiaa, jotka saattavat tuntua arkisilta, mutta kun asiat ovat...
CLINICCARE on korkean teknologian kosmeseuttinen sarja, joka takaa välittömät ja näkyvät vaikutukset. Maailmanlaajuisesti patentoidut hyaluronihappoyhdisteet ovat molekyylikooltaan tuhansia kertoja tavanomaisen...
Tässä artikkelissa jalkahoidon ammattilainen ja Hoitolatukun pitkäaikainen kouluttaja Pirjo testaa jalkahoidossa käytettäviä leikkureita....
Medikaalinen biomikroneulaus on uusi, kivuton ja turvallinen hoitomenetelmä, joka neulaa tehoaineet syvälle ihoon. Se tuo mikroneulauksen vaikutukset ilman fyysisiä neuloja!...
Useat kauneushoitolat ovat jo rekisteröityneet Valviran alaiseen Soteri-reksiteriin esteettisiä hoitoja tarjoavaksi yksityiseksi terveydenhoidon toimipisteeksi laajentaakseen hoitotarjontaansa, vastatakseen kilpailuun ja voidakseen...
Muistathan ohjeistaa asiakastasi geelikevennysten hankinnan yhteydessä oikeaan huoltoon, jotta tuote palvelee heitä mahdollisimman pitkään. Tämä ei ainoastaan paranna asiakkaidesi jalkojen...
Oletko koskaan pohtinut, kuka sinulle vastaa verkkokauppamme chatissa tai asiakaspalvelussa? Kuka käsittelee verkkokauppatilauksesi, käyttäjätunnushakemuksesi ja luo sinulle tunnukset kauppaamme? Tai...